ΦΙΛΩΤΙ ΟΜΟΡΦΟ ΧΩΡΙΟ

slider

Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

ο χατζη Πέτρος από το Φιλότι , τα Βουρλά , ο αράπης και η γυναίκα του



Ο χατζή Πέτρος από το Φιλότι αμέσως μετά το γάμο του έφυγε για την Ανατολή , να δουλέψει και να κάνει αγορές . Μια νύχτα στα αμπέλια των Βουρλών όπου είχε ξωμείνει και δούλευε συνάντησε ένα αράπη που βαστούσε έναν κόσκινο φλουριά και τα λίκνιζε .

Τον κοιτά ο αράπης και του λέει :
-ίντα θα μου δώκεις να σου δώκω τούτο το θησαυρό ?
Και ο χατζή Πέτρος τ’ αποκρίνεται:
-πάρε τη ζωή μου , άλλο τίοτα ελεϊκό δεν έχω
-δε θέω τη ζωή σου , του απαντά ο αράπης , μόνο άμα μου δώκεις τον πόθο σου θα τα πάρεις ούλα .
-να σου δώκω τότες το παιδί μου του λέει ο χατζη Πέτρος (ενώ δεν είχε παιδί ακόμα)
-όχι , απαντά πάλι ο αράπης , μόνου να μου δόσεις τη κερά σου .
Σταμάτησε ο χατζη Πέτρος , το καλοσκέφτηκε και του λέει :
-να στη δώκω

Ο αράπης μονομιάς άδειασε μες το ντουρά του χατζη Πέτρου τα φλουριά και αυτός αφού απόλαυσε τα αναπάντεχα πλούτη ξεκίνησε να βρει πλεούμενο για να μπαρκάρει για την Νάξο .

Στο μεταξύ η γυναίκα του στο χωριό την ίδια μέρα είχε εργάτες στο αμπέλι τους , το μεσημέρι ξεκίνησε για να τους πάει φαί και στο δρόμο σκόνταψε και έπεσε με αποτέλεσμα να χύσει το φαί . Ξαναγύρισε στο χωριό , πήρε φαί και ξεκίνησε για το αμπέλι , στο ίδιο όμως σημείο ξανασκόνταψε και πέφτοντας ξανάχυσε το φαγητό των εργατών .

Τότε ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά της ένας αράπης , της φράζει το δρόμο και της λέει:
-τώρα είσαι δική μου , γιατί ο άντρας σου σε πούλησε σε μένα .
Την αρπάζει από τη μέση μα εκείνη αρχίζει να παλεύει , πέφτει κάτω και ο αράπης άρχισε να της ρίχνει ξυλιές .

Η γυναίκα γυρίζει στο σπίτι της σε κακά χάλια και πέφτει στο κρεβάτι . Σε τρις τέσσερις μέρες φτάνει στο χωριό και ο χατζη Πέτρος από τα Βουρλά , ευχαριστημένος από τα πλούτη που έφερε από την ανατολή . Βρίσκει τη γυναίκα του στο κρεβάτι και προσπαθεί να τη παρηγορήσει με τα φλουριά .
-πάω χατζη Πέτρο , του λέει εκείνη
Αυτό τις δείχνει με τις χούφτες του πάλι τα φλουριά και εκείνη του λέει:
-ε που να ναι έρημα χατζη Πέτρο μου τα φλουριά σου , με έδωκες και τα ΄πηρες
Το ίδιο βράδυ πέθανε η γυναίκα του χατζη Πέτρου .

Ο ίδιος έζησε έκανε πολλές αγορές , ξαναπαντρεύτηκε και έκανε οικογένεια και οι γυναίκες απόγονοι του υπερηφανευόταν που στόλιζαν το στήθος τους με σειρές από τα φλουριά του χατζη Πέτρου .
Αφήγηση της Μαριγώ Προμπονά στον καθηγητή Μανώλη Ψαρρά ο οποίος και τη δημοσίευσε στο Φιλολογικό Ναξιακό Μέλλον

ΟΡΕΙΝΟΣ ΑΞΩΤΗΣ email: giorgos.manolas@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου